Yoga för njurarna

Kvällens yogapass var med fokus på njurar och urinblåsa. Njurarna som balanserar salt och vätskebalansen i kroppen stärker vi genom asanas och pranayama (yogapositioner och andning). Yogan var djupgående och stark, men ändå enkel och lätt. Jag har som mål att förmedla enklare yogapass med djup, insikt och sinnesro.

Själv kom jag hem efter passet och kände mig pms-sur och bitsk… inget jag är stolt över. Men så var det. Namah! Jag tror jag kom i kontakt med något djupt där inne som behövde komma ut. Det kan komma ut utan att drabba någon annan, jag hann bara gnabba någon minut på Nogge innan han som tur var skulle iväg på möte. Hehe!

Nu har jag ätit, andats och landat – känner skön sinnesro igen och kroppen är mjuk och avslappnad.

Namaste

 

 

4 kommentarer till “Yoga för njurarna

  1. sofia Inläggsförfattare

    Nogge muttrade ”jag tycker du ska sluta med yoga” (mohahaaaa – mitt skratt) innan hann flydde fältet 😉

  2. eva

    hehe:).tur det finns andningshål i vardagen.. för nogge tänkte jag.;) tur att jag inte var där då!! vi hade tillräckligt att bråka om (ett geografiprov):)
    Men jag blir nyfiken, och hoppas att du kör ett sånt pass igen_RENING!

  3. Jennifer

    Ja nog var det ett pass som berörde, brukar komma hem efter passen och känna mig väldigt lugn och harmonisk. Men igår kände jag mig inte heller på bra humör när jag kom hem, mådde illa och kände mig alldeles yr, men idag är jag på topp igen :). Kram och tack för dina underbara yogapass!

  4. kerstin nisula falk

    Själv kom jag hem stapplandes som en gammal tant med ryggmol…
    Tack och lov la det sig snabbt efter silvertéet och skönkänslan kom istället :)!

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *