Hälsorapport v 29

Måndag

Morgonpromenad som start. Ätit bra under dagen, en mumsig RawFood-Bar fick bli mellanmål. Glömde bort min grönadrink och mina vitaminer. Var på utflykt till Säterdalen och där åt jag en Magnum Mandel. Och till kvällen 2 st smågodisar, fick vrålont i magen, suck – min kropp sänder ut tydliga signaler mot smågodis. Tänkte att det är sockret, men börjar fundera om det är E-ämnena istället. Vill ju hellre önska det, så att jag kan mumsa riktigt god choklad ibland…

Tisdag

Morgonpromenad – stolt att jag traskar iväg varje morgon. Min kropp älskar det och mitt sinne får ro. Ljuvligt!

Nogge har varit hemma med barnen idag och jag åkte in och träffade en väninna som gav mig ansiktsbehandling och färgade mina fransar och bryn – känner mig så fin. Lyxigt med lite egentid!

Ätit bra idag, lunch en sallad och middag en god laxrulle, mums! Smaskar jordgubbar som Nogge och barnen varit och plockat på självplock. Känner mig energifylld och balanserad. Skön känsla!

Onsdag

Två promenader idag, en före frukost och en på eftermiddagen – skönt!

Annars lagom myspysdag, som gör mig rastlös om jag gör för många sådana, men med en så här dag ibland blir det bara skönt.

Avslutade dagen med taco´s till middag. Sen myste vi i soffan jag och Nogge med filmen Snabba Cash och jag åt en DubbelNougat och drack kaffe. Hmm!

Torsdag

Vill känna semester avslappning och äta gott med gott samvete, men är ärligt talat inte där ”än”. Idag åkte vi med morgontåg till Stockholm och jag hann ej med promenaden. Ätit massa semestergott och druckit en öl och en cider. Värmen och det jag stoppat i mig har gjort att jag känner mig svullen och pluffsig – suck. Sådan där känsla som när jag var gravid och band vatten i kroppen, den känslan är inte så skön …

Men njuter trots den kroppslig känslan av familjen, Stockholm, ledighet och sommar – underbart nybyggt hotell (Clarion Sign) La dolce vita!

Ja, just ja, vad har jag då stoppat i mig? Ganska nyttig mat, GI-burgare utan bröd och strips men med en massa god sallad och till middag Thaiwok (kyckling och risnudlar)…. och några frukter….och så det andra… DubbelNougat, Mjukglass, Popcorn, tarvat lite godis från barnen… hmm, ja, det var väl det, haha!

Fredag

Önskade framåt kvällen när fötterna och höfterna värkte att jag haft en stegräknare på mig – att vara I Stockholm tar på krafterna, haha

Njutit av god mat, underbar hotellfrukost, god fisksoppa till lunch och grillade jätteräckor på bädd av sallad till middag. Mums! Druckit 33 cl öl, ätit lite smågodis, dubbelnougat, skumraket med nötter, vilket är ett måste varje gång jag är här, så den var ju helt ok att äta liksom, druckit ganska lite kaffe för att vara jag, det är ju så dyrt med kaffe ute på fik så jag blir ärligt talat lite småsnål när jag druckit 2 koppar latte för 33 kr styck så jag väljer att avstå från den 3:dje – och det är ju bra för kroppen iallafall.

Stupar i säng – hinner inte blogga, knappt borsta tänderna innan sömnen för mig bort….zzzZZZZ

Lördag

Mysigt att vakna på tyst hotellrum och det enda jag hör är barnen som snusar – tittar upp och ser att extrasängen är tom och vi ligger alla fyra i dubbelsängen – mysigt! Sååå mysigt!

Dagen blir lite bättre än dom andra semesterdagarna med tanke på sockerbegäret, jag har väl tryckt i mig så mycket godis dom andra dagarna så nu när det verkligen är lördagsgodis-dag så är jag av någon mystisk anledning mättad, haha!

Promenerar runt och njuter av Stockholm, barnen kvittrar, sjunger, studsar fram på gatan – jag upplever närvaro och mammalycka! Tacksam! Tacksam! Tacksam!

Söndag

Sista hotellfrukosten, försöker klämma i lite extra ifalluti, hehe – så smart är jag… Proppmätt! Kan knappt gå till tåget, huu!

Hemfärd. Maya vill inte åka hem. Barnen verkar ha haft toppenbra dagar, sprudlar och är kärleksfulla, det gör mig så glad och lycklig.

Inget godis idag. Hepp! Så stolt! Mamma och pappa bjuder på lunch och efterrätt är Daimtårta, där går jag bet och tar 2 bitar, en mellan och en pytteliten.

Skön långpromenad på eftermiddagen, bara jag och mitt inre – härligt!

Skön känsla att vara hemma ändå! Hösten viner runt huset och vi kurar inne med filmer och levande ljus. Mysigt!