Dag 2

Det gick ganska lätt idag med förutom framåt kvällen efter mitt yogapass, då slog suget till. Jag åt en fruktsallad med grädde (osockrad såklart) och kände mig fortfarande hungrig efteråt  – men jag stod emot, gick faktiskt och la mig hungrig. Behöver planera lite bättre så att jag får i mig något mer mättande, typ ägg eller nått kvällarna efter yogan.

Yogan tog musten ur i mig. Vi vandrade djupt in i höfterna på upptäcksfärd vad som gömmer sig där. Det var skönt, starkt och meditativt och när jag reste mig för att gå ut ur kyrkan kändes mina steg helt nya. Lovely!

Till lunchen idag blev det rotfrukter i ugn med smulad grönmögelost över, ljuvligt gott även om jag äter den flera gånger i veckan. Till det massa grönt såklart. Har också börjat dricka vetegräsjuicie dagligen nu och ta blomsterdroppar från Dr Bachs.

 

 

4 kommentarer till “Dag 2

  1. Katarina

    Kesella med bär, kokosflingor, vaniljpulver och lite hackad mandel är gott och mättande.

  2. sofia Inläggsförfattare

    Ja, men det vill jag jättegärna! Kan du inte skicka receptet så lägger jag ut det på bloggen?
    Mums 🙂

    Kram på dig!

  3. Marianne

    Fia, har du prövat att baka fröknäcke? Ett bröd som bakas med solros, sesam och linfröer (ekologiska såklart) tillsammans med lite profiber och kokosfett. GOTT, fritt från onyttigheter och för mig perfekt då jag kommer hem från träningen och behöver något litet med mättande. Äter det med både ost och skinka + grönsaker. Hör av dig om du vill ha receptet. Kram

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *